torsdag 29 september 2016

Dagens Musiktips : Hela listan...Eller grand deluxe!

Hejsan go vänner!

Det har varit lite skralt med uppdateringar här på sidan. Inte för att inte materialet inte funnits, utan mer för att tiden och inspirationen trutit. Men det skall ju varken ni, kära läsare, eller alla hårt slitande band därute i världen lida för. Eller hur? Så för att försöka gjuta lite olja på vågorna och kompensera lite grand så tänkte jag slänga upp en liten Dagens Musiktips lista De lux.

Här kommer en lista med band jag lyssnat lite grand på den senaste tiden. Inte jättemycket, och det rör sig om små smakprov. Någon enstaka har jag lyssnat på tidigare, men de flesta är helt nya bekantskaper. Men dom har ett par saker gemensamt.
  1. Dom har satt sig direkt! Väldigt direkt skulle jag vilja säga. 
  2. Dom är bra! Mycket bra. 
  3. Jag tror att jag kan lova att dom kommer att spelas mer än bara lite framgent.
  4. Alla vill jag höra mer av! Mycket mer.

Först ut Lord Mountain från Santa Rosa i Kalifornien. En helt underbar mix av allt som är gott från både klassisk Metal och Stoner. En ny bekantskap som har allt för att hålla kvar mitt intresse. Och lite till.

Facebook

Sedan en till nykomling på min musikradar, Troll från Oregon. Bara en enda låt ännu så länge, men med den och sitt mörka och Bauer:eska omslag, tillsammans med det långsamma fuzzriffandet så trollbinder dom mig och höjer mina förväntningar inför resten av musiken.



Long Live The Goat släppte förra året en singel med två låtar som var magiska. Nu följer dom upp den med ännu ett hejdundrande tvålåts-släpp. Den här gången känner jag att man dessutom fått in en skön vibe av Joe Strummer känsla i både sången och texten i låten "Lowest of Low", som ett bustungt The Clash. Men som den girigbuk jag är vill jag ha mer! Jag vill ha minst en fullängdare. Men tills dess...

Facebook


Det kommer säkert att bli lite fler listor av denna typen då jag har en massa liggande på lager som kanske inte hinns med annars. Hoppas att ni gillar konceptet, även om det inte är direkt unikt.

2 kommentarer:

  1. Härlig lista! Lord Mounintain skall jag absolut kolla upp! Kan bara hålla med dig i att blogglusten kommer och går, själva är vi i ett flow nu.
    Ha det gött!

    //Åsa

    SvaraRadera
  2. Härlig lista! Lord Mounintain skall jag absolut kolla upp! Kan bara hålla med dig i att blogglusten kommer och går, själva är vi i ett flow nu.
    Ha det gött!

    //Åsa

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...