onsdag 13 september 2017

Dagens Musiktips : Hela listan..Eller grand deluxe 18!

Här kommer ett gäng små smakprov på kommande storheter kanske? Det blir väldigt spretigt, men det kompenserar jag med att det som vanligt är idel bra musik. :-)

The Shelter People
Bluesig garage Rock N Roll med rejäla doser 70-talsklingande psykedeliska vibbar. Skönt brötigt och slamrigt. Man blir lite glad av detta!



Facebook

Hammada
Så småttigt är det kanske inte från tyska Hammada, visserligen bara 3 låtar, men den kortaste är drygt 9 minuter lång. Men det gör ju bara att man får mer att njuta av.





Black Magic
Härstammande från Norge, kommer denna lilla opolerade demopärla. Vet inte riktigt vad det är, men trots att det är en ganska rå demo, så är det något som fångar mig och jag vill höra mer.






Grusom
 Har vi med Norrmän på listan måste vi ju även ha med våra Danska grannar. Grusom har jag haft med en hel del och eftersom dom envisas med att fortsätta på den inslagna banan att vara riktigt bra, ja då ser jag ingen anledning att sluta ha med dem.






Buffalo Crows
Detta är ett band som jag egentligen inte borde ha med här, eftersom musikstilen på denna låten inte landar inom mina normala referensramar. Som vanligt är det väl sångstilen som gör det. Deras äldre skivor är mer i min smak. Men det är trots det något i den här låten som fängslar mig. I allt mörkt kaos så finns det så mycket godis att hitta. Det visar väl om inte annat att det finns undantag till varje regel.



Facebook

Blackfinger
Skön och lite mysigt med Doom vibbar som känns både modernt och fräscht på något sätt, trots att bandet innehåller ett par veteraner i genren.
 


Facebook




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...