fredag 1 december 2017

tjolahopp kosmonauter

Denna dag har varit en ganska kluven dag för min del. Jag har jobbat min sista dag på det jobb som varit mitt hem i drygt 7 år, och på måndag startar jag ett nytt spännande kapitel i mitt arbetsliv. Vemod och framtidstro i samma veva. Kommer att sakna alla på gamla jobbet, men samtidigt, ruggigt spännande med nya uppgifter.

Så, med tanke på att jag lämnar en fruktsam period inom kärnkraftsbranchen med massor av arbetskamrater, som betyder mer än dom vet för mig, för nya utmaningar, så spelar jag en låt med Blondie. Trots att bandet  redan spelats denna vecka, men denna låt passar bättre än vad många förstår....

 Blondie - Atomic


Dessutom, som ett extra stöd till mina gamla arbetskamrater, när allt känns stressigt och tungt, sätt på denna lilla nischade spellista: https://open.spotify.com/user/spaderess/playlist/3MCoWnE1WWCvEQHMB9v6nR

För er alla andra som inte direkt förstår kan låtvalen och temat ge en hint om vilken bransch jag lämnar.... eller, jag lämnar en strålande framtid för något helt annat....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...