söndag 24 juni 2018

Recension : Hound - Settle Your Scores

Jag har fått en strid ström av skivor från bolaget Metalville den senaste tiden.
De flesta av dem har fått ganska dåliga betyg, om dom ens har recenserats alls.

Därför blir det lite extra roligt att få bryta den trenden. För Tyska Hound är allt annat annat än dåliga- Tvärtom.
Efter att ha kommit över mitt första intryck, att jag inte gillade sångaren, så har Settle Your Scores vuxit rejält för varje lyssning. Numer fullkomligt älskar jag den aningen tillbakalutade nästan nonchalanta sången. Lägg därtill en väldigt varierad och smått jazzigt svängig  hårdrocksgrund, som bjuder på ett fantastiskt samspel mellan gitarr och orgel. Bara det i sig räcker långt, men så gillar jag även den historieberättande stilen som texterna utgör.


Hatten av, detta blir en urstark 4 i betyg, enligt mig finns inte ett dåligt spår på skivan.


Album Rating: 4/5
Favourite Tracks: Jim Vance
Label: Metalville
Release:  29:th June, 2018
For More Info Visit:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...