lördag 23 juni 2018

Recension : Gdansk - A Tribute To Danzig

Tribute plattor är alltid en knepig historia.
Man hamnar oftast i frågan, behövs denna platta? Väldigt sällan är mitt svar ja på den frågan. Det kan hända i undantagsfall, framför allt när man lyckats samla stora namn som gör väldigt egna tappningar av någons låtskatt.

Så vad har vi här då? Ett Tyskt Stonerband , Grand Massive, som för mig är helt okänt, som under titeln "Gdansk - A Tribute To Danzig" skall hylla Danzig/Misfits/Samhain.

Till detta har man skrapat ihop en del gästartister, där den mest namnkunniga för min del är Thobbe Englund. Så vi kan konstatera att man inte har några tyngre namn att stoltsera med.



 Tillbaka till ursprungsfrågan, behövs denna platta? Mitt korta svar är NEJ! Förutom den lite finurliga sammansmältningen av bandloggorna, så är det här i mina öron ett platt fall. Inte dåligt framfört på något sätt, men det känns mest spekulativt och ointressant. Så om du vill hylla Danzig, lägg då hellre slantarna på att köpa originalplattorna.




 Album Rating: 1/5
Favourite Tracks: None
Label: Metalville
Release:  29:th June, 2018
For More Info Visit:

 https://www.facebook.com/GRANDMASSIVE/












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...