onsdag 7 maj 2014

Önskelistan - PistonHead Crude Oil

Grabbarna på Brutal Brewing, Spendrups lite rockiga avknoppning, har väl mest gjort sig kända för sina Pistonhead öl. Som till att börja med mestadels bjöd på helt ok gräsklipparöl. Sedan lanseringen av första burken så har man breddat sortimentet en del, dock hela tiden behållit sin kaxiga attityd, rockiga logga och helt ok kvalitet. vilket för oss till målet för dagens önskelista.

Pistonhead Crude Oil.
Detta är dock ingen öl denna gång, utan en smaksatt likör, som jag antar spelar i samma liga som Fireball och Jägermeister.
Eftersom jag inte smakat den så kan jag inte avgöra vilken som är godast, men det som talar för Pistonhead är det faktum att den är smaksatt med Chilli, vilket gör att den automagiskt får ett visst försprång, åtminstone i min värld.

Som jag förstår det skall den gå att få tag i via Systembolagets beställningssortiment, så vem vet...

2 kommentarer:

  1. Chili-likör? Det låter gott. Provade en nag champa-vodka på nyår, och det var riktigt njutbart =)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...