fredag 5 juni 2015

Recension - WOE Gothenburg : It's Woe Time

Grabbarna i Göteborgsbandet WOE är tillbaka med sin debutplatta. Nu har man lagt till ett Gothenburg till namnet, så det är numer WOE Gothenburg som är det officiella namnet. Själva plattan har fått titlen It's Woe Time.

WOE bjuder på stundtals på riktigt radiovänlig rock, och då säger vi snarare Bandit än Rockklassiker, så förstår ni lite av stuket.
Driven, snabb för att inte säga att det ibland blir riktigt trallvänligt aggressiv.
Ren och skär adrenalin rock, eller om ni hellre vill, vägvältsrock. Musiken stompar på med tunga, nedstämda riffmattor och bombastiskt komp. Här och där kryddar man den moderna metal ljudbilden med ruggigt snygga och klassiska hårdrocks gitarrsolon. Snyggt blandat och välkomponerat.


It's Woe Time är en riktigt bra debutplatta. Det enda jag kan klaga på är att det stundom kan bli lite enahanda och påträngande, eller man skulle kunna säga lite utmattande. Men det är väl som vanligt, gubben i mig vill ha lite mer retrovibbar. Det finns utan tvekan tillräckligt med variation och andrum i skivan att jag ser fram mot att höra hur bandet utvecklas i framtiden med stor tillförsikt.

Som betyg ger jag WOE försiktigt, men rejält starka 3 Ess av 5 möjliga. Jag tror dessutom att skivan kommer att växa en hel del med lyssningarna. Så se till att spana in denna pärla från Götet.

www.woe.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...