tisdag 20 mars 2018

Dagens Musiktips : Speed Queen - King Of The Road

Skivan King Of The Road med Belgiska Speed metallarna i Speed Queen gillar jag av två helt olika saker.
Dels det gamla vanliga, dom spelar bra musik. Och det skulle vara gott nog. Men så har dom en liten detalj, kalla det ögongodis, i sitt bild material som ger mig nostalgiska vibbar.

Se bara själva på skönheten på omslaget. Redan här kan man ana kurvorna och temperamentet. Och även om hon hamnar lite i skymundan på gruppfotot, ser man ändå tydligare vilken sober skönhet det handlar om. Men som ändå låter påskina att det kan bli farlig, att det kan bli åka av.



 Jag pratar givetvis om bilen, om Ford Caprin. Om jag inte misstar mig, en -81. En sådan var min första helt egna bil när jag var 19, en racinggrön Speed Queen i mitt fall. Och jäklar vad kul vi hade tillsammans. Tyvärr hittar jag ingen bättre bild på min just nu än denna, men det var ju på tiden för analogfoto, så man var lite mer sparsam med bildtagandet. :-)




Nog om mina bilnostalgier, ta Speed Queens låtar på en sväng eller två. Denna, deras debutplatta släpps den 28:e Mars via No Remorse Records. Kanske vore något, både för omslaget och musiken?

Mer info på


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...