torsdag 8 maj 2014

Stoppa Pressarna! Mastodon ölen till Sverige

I detta inlägget om Rock N Roll Fylla så listade jag lite olika Rock N Roll öl. Några jag smakat, och framför allt några jag inte trodde jag skulle få chansen att smaka. Däribland Mastodon's Black Tounge Double Black IPA.

Helt klart en öl jag inte trodde skulle komma till våra breddgrader, men ack vad jag bedrog mig. Vännerna på Brands For Fans ser nu till att den kommer att distribueras till Systembolagets beställningssortiment. Det verkar ju dessutom vara en öl som vill något och har en viss attityd, så det kanske skulle vara på sin plats med en avsmakning och inkorporera den i listan på recenserade rockdrycker.

Vore det inte för att det antagligen skulle inspirera till ohemult ökat drickande, skulle snart Systembolaget kunna ha en helt egen Rock-sektion med dryckjom. :-)

Coolt!

2 kommentarer:

  1. Beställde fem stycken igår. Hoppas den kommer innan Metallsvenskan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spännande, då har vi ett utlåtande att se fram emot.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...